آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نقش موثری در رابطه با توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه دارد به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار است و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته بسیار ضروری است.

ضمن اینکه پیشگیری از بروز برخی از ناراحتی ها و عوارض جسمی و روحی و جلوگیری از بیماری هایی مانند امراض قند و نارسائی های قلبی- عروقی از دیگر مزایای تحصیل در این رشته می باشد. کاربرد رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی درامرآموزش وپرورش و بهداشت فردی و اجتماعی بسیار گسترده است و تمام گروه های سنی را از پیش از تولد تا دوره سالخوردگی و کهولت را شامل می شود.

تعداد کل واحد های درسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی شامل 133 واحد درسی است که دروس عمومی شامل 19 واحد درسی، دروس پایه شامل 14 واحد درسی، دروس نظری 38 واحد درسی، دروس عملی 36 واحد درسی و دروس اختیاری آن شامل 26 واحد درسی می باشد.

ضمن اینکه دانشجویان باید 4 درس از دروس دروس نظری انتخابی و دروس عملی انتخابی را انتخاب نمایند. در جدول زیر می توانید لیست رشته های دروس مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی را مشاهده کنید.

رشته تربیت بدنی,تربیت بدنی
رشته تربیت بدنی در دانشگاه

دروس رشته تربیت بدنی :
دروس پایه:
آناتومی انسانی، فیزیولوژی انسانی، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، ریاضیات پایه و مقدمات آمار، کمکهای اولیه، زیست شناسی.

دروس اصلی:
اصول فلسفه آموزش و پرورش، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، روانشناسی کودکی و نوجوانی، روانشناسی تربیتی، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، سنجش و اندازه گیری، تولید و کاربرد مواد آموزشی، روشها و فنون تدریس، مدیریت آموزشی.

دروس تخصصی:
اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ تربیت بدنی، تغذیه و ورزش، آسیب شناسی ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمانهای ورزشی ، مدیریت و طرز اجرای مسابقات، زبان اختصاصی، حرکت شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، تربیت بدنی و ورزش معلولین، مقدمات بیومکانیک ورزشی، مبانی روانی و اجتماعی، تربیت بدنی، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی ، ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۵ آبان۱۳:۴۸

 

ششمین المپیاد درون مدرسه ای با شرکت کلیه دانش آموزان ، دبیران و کارکنان مدرسه تعدادی از اعضای انجمن اولیا ، ریاست و برخی کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه و معاونت تربیت بدنی اداره کل جناب آقای قاسم پور و همراهان در محل سالن ورزشی آموزشگاه برگزار شد. برنامه با تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش آموز حسن عسگر آغاز شد سپی سرود ملی پخش گردید و مدیر مدرسه ضمن خوش آمدگویی به حضار و مهمانان به ایراد مطالبی پیرامون مدرسه پرداختند. در ادامه دانش آموزان مدرسه به هنرنمایی پرداخته و با اجرای برنامه های زیبا و هیجان انگیز ازقبیل آواز و برنامه زورخانه ای ، اسکیت،حرکات نمایشی و پارکور،روپایی و حرکات زیبای با توپ حمل مشعل و رزه تیمهای شرکت کننده پرداختند.

بهروز غلام پور | ۱۵ آبان ۹۸ ، ۱۳:۴۸
۱۳ آبان۱۰:۳۹

مسابقات درسهایی از قران در بین دانش آموزان از مهر ماه بطور دایم در جریان است و آقایان قدیری،احمدخانی و بختیاری زاده تا کنون پیشتاز می باشند.

بهروز غلام پور | ۱۳ آبان ۹۸ ، ۱۰:۳۹
۰۴ آبان۰۹:۰۸

انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه همزمان با سراسر کشور در روز دوم آبان ماه برگزار گردید و پانزده نفر از دانش آموزان مدرسه به رقابت با یکدیگر پرداختند.سرانجام آقایان محمدجواد خدابخشی با 73 رای، محمد همتی با65 رای، یاسین کیانی با 64 رای ، امیرمتین حاتمی با 63 رای،و حسن عسگر با 58 رای به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدرسه انتخاب شدند

بهروز غلام پور | ۰۴ آبان ۹۸ ، ۰۹:۰۸