آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نقش موثری در رابطه با توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه دارد به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار است و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته بسیار ضروری است.

ضمن اینکه پیشگیری از بروز برخی از ناراحتی ها و عوارض جسمی و روحی و جلوگیری از بیماری هایی مانند امراض قند و نارسائی های قلبی- عروقی از دیگر مزایای تحصیل در این رشته می باشد. کاربرد رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی درامرآموزش وپرورش و بهداشت فردی و اجتماعی بسیار گسترده است و تمام گروه های سنی را از پیش از تولد تا دوره سالخوردگی و کهولت را شامل می شود.

تعداد کل واحد های درسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی شامل 133 واحد درسی است که دروس عمومی شامل 19 واحد درسی، دروس پایه شامل 14 واحد درسی، دروس نظری 38 واحد درسی، دروس عملی 36 واحد درسی و دروس اختیاری آن شامل 26 واحد درسی می باشد.

ضمن اینکه دانشجویان باید 4 درس از دروس دروس نظری انتخابی و دروس عملی انتخابی را انتخاب نمایند. در جدول زیر می توانید لیست رشته های دروس مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی را مشاهده کنید.

رشته تربیت بدنی,تربیت بدنی
رشته تربیت بدنی در دانشگاه

دروس رشته تربیت بدنی :
دروس پایه:
آناتومی انسانی، فیزیولوژی انسانی، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، ریاضیات پایه و مقدمات آمار، کمکهای اولیه، زیست شناسی.

دروس اصلی:
اصول فلسفه آموزش و پرورش، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، روانشناسی کودکی و نوجوانی، روانشناسی تربیتی، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، سنجش و اندازه گیری، تولید و کاربرد مواد آموزشی، روشها و فنون تدریس، مدیریت آموزشی.

دروس تخصصی:
اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ تربیت بدنی، تغذیه و ورزش، آسیب شناسی ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمانهای ورزشی ، مدیریت و طرز اجرای مسابقات، زبان اختصاصی، حرکت شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، تربیت بدنی و ورزش معلولین، مقدمات بیومکانیک ورزشی، مبانی روانی و اجتماعی، تربیت بدنی، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی ، ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون.

طبقه بندی موضوعی

۱۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۷ تیر۱۰:۱۹

گزارش  پروژه مهر

هنرستان تربیت بدنی امام علی شهرکرد

    در 25/3/99 جلسه پروژه مهر آموزشگاه برگزار گردید و تاکید بر آماده سازی مدرسه  جهت سال تحصیلی جدید و همچنین رعایت کلیه موارد و مفاد اجرایی پروتکل های بهـداشتی و رعایت فاصـله گذاری اجتماعی در این خصوص و نیز اهتمام بــه نظافت و غبــارروبی و زیبــاسازی آموزشگاه و نسبت به نصب تراکت های فاصله گذاری و انجام موارد ضد عفونی های شد
    شورای مدرسه ضـمن تشـکیل جلسه در خصوص نحوه بازگشایی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و تمهید مقدمات لازم تصمیماتی گرفت که در صورتجلسه زیر آمده است.

بهروز غلام پور | ۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۰:۱۹
۱۵ تیر۱۰:۲۰

احتراما باطلاع اولیا و دانش آموزان عزیز می رساند کارنامه های دانش آموزان آماده شده و از روز دوشنبه 16 تیر طبق برنامه زیر می توانند به مدرسه مراجعه و کارنامه ها را دریافت کنند.

کلاسهای دهم     از ساعت    9 تا 10

کلاسهای یازدهم   از ساعت   10تا 11

کلاسهای دوازدهم از ساعت   11 تا 12

بهروز غلام پور | ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۰:۲۰
۱۵ تیر۱۰:۱۴

طبق مصوبه مورخ 14 تیر ماه زدن ماسک در اماکن دولتی و سربسته از امروز اجباری شده و به کسانی که بدون ماسک مراجعه کنند خدماتی ارائه نمی شود لذا از دانش آموزان و اولیا محترم نیز تقاضامندیم بدون پوشش ماسک در مدرسه حضور نیابند چون از ورود و ارائه خدمات به ایشان جلوگیری خواهد شد.

نکاتی که باید هنگام ماسک زدن به آنها توجه داشته باشید

ماسک به میزان صد در صد از بیماری پیشگیری نمی‌کند و برای جلوگیری از بیماری باید حتماً اقدامات بهداشتی دیگری را رعایت کنید که عبارتند از:

بهروز غلام پور | ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۰:۱۴
بهروز غلام پور | ۱۵ تیر ۹۹ ، ۱۰:۰۱
۱۵ تیر۰۹:۳۸

فرزند خوب کیست؟ پدر و مادر خوب کدامند؟

اغلب می پنداریم فرزندی که خیلی به والدینش توجه دارد فرزندی نمونه و وفادار است ولی چنین نیست، واقعیت این است که وقتی فرزندی همیشه نگران شماست یعنی خودش یک آسیب دیدهٔ واقعی است که مسئول آسیبش شمایید!

یک والد خوب والدی است که ذهن فرزندش از او آسوده باشد و به فرزند توانایی و قدرت آسوده فاصله گرفتنِ را بدهد. وقتی فرزندتان از شما دور نمی شود وقتی همیشه نگران شماست وقتی تمام برنامه هایش را با شما تنظیم میکند... نه نشانه وفاداری او بلکه نشانه آسیب خوردگی اوست.

بهروز غلام پور | ۱۵ تیر ۹۹ ، ۰۹:۳۸
۱۵ تیر۰۹:۲۶

 

امیرحسین پورقاسم دانش آموز هنرمند آموزشگاه باز هم موفق شد در رشته ساخت فیلم رتبه اول مسابقات منطقه را کسب کند. عرفان فتحی نیر در رشته نقاشی خط موفق به کسب مقام دوم گردید.

بهروز غلام پور | ۱۵ تیر ۹۹ ، ۰۹:۲۶
۱۴ تیر۱۲:۳۹

 

پنج نفر از دانش اموزان مدرسه موفق به کسب رتبه در مسابقات منطقه ای قرآن و عترت شدند.

بهروز غلام پور | ۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۹
۱۴ تیر۱۲:۲۹

زندگی با کرونا یک نسخه رفتاری

تغییر شرایط زندگی همراه با چالش‌های مختلف است. وقتی افراد مجبور می‌شوند رفتارهایی را که یک عمر با آن انس گرفته‌اند،‌ کنار بگذارند یا وقفه اجباری در رفتار اجتماعی معمول آنها ایجاد می‌شود، عملا باید برای عبور از این چالش آموزش‌هایی کسب کنند. بحران کرونا هنوز با این پرسش همراه است که چطور می‌توان این دوره را سپری کرد؟ وقتی این پرسش در ذهن افراد وجود دارد به این معناست که همچنان آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند.

بهروز غلام پور | ۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۲:۲۹
۱۴ تیر۱۲:۱۸

دانش آموزان برگزیده مدرسه در مسابقات پرسش مهر منطقه موفق به کسب پنج مقام  شدند

محمدرضا چراغی      رتبه دوم   وبلاگ نویسی

احمدرضا محمودی     رتبه سوم  سخنوری

امیرحسین پورقاسم   رتبه اول فیلم مستند

عرفان فتحی            رتبه دوم  پوستر

محمدرضا یزدانی        رتبه اول  طراحی با مداد

بهروز غلام پور | ۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۲:۱۸
۱۴ تیر۱۱:۵۱

روز سه شنبه 21 بهمن ماه جشن دهه فجر و آیین تقدیر از دانش آموزان برتر علمی فرهنگی و ورزشی مدرسه در محل سالن ورزشی آموزشگاه برگزار گردید. در این برنامه که با حضور ریاست محترم اداره ناحیه 2 و تنی چند از کارشناسان اداره و تعدادی از اعضای انجمن اولیا و دبیران و دانش آموزان مدرسه برگزار گردید.

بهروز غلام پور | ۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۱:۵۱