آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

آموزش،سلامتی و شادابی در هنرستان ورزشی امام علی شهرکرد

اخبار و وقایع و مطالب برگزیده راجع به مدرسه و مطالب کاربردی روز را در سایت ما بخوانید

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نقش موثری در رابطه با توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه دارد به همین دلیل از جایگاه مهمی برخوردار است و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته بسیار ضروری است.

ضمن اینکه پیشگیری از بروز برخی از ناراحتی ها و عوارض جسمی و روحی و جلوگیری از بیماری هایی مانند امراض قند و نارسائی های قلبی- عروقی از دیگر مزایای تحصیل در این رشته می باشد. کاربرد رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی درامرآموزش وپرورش و بهداشت فردی و اجتماعی بسیار گسترده است و تمام گروه های سنی را از پیش از تولد تا دوره سالخوردگی و کهولت را شامل می شود.

تعداد کل واحد های درسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی شامل 133 واحد درسی است که دروس عمومی شامل 19 واحد درسی، دروس پایه شامل 14 واحد درسی، دروس نظری 38 واحد درسی، دروس عملی 36 واحد درسی و دروس اختیاری آن شامل 26 واحد درسی می باشد.

ضمن اینکه دانشجویان باید 4 درس از دروس دروس نظری انتخابی و دروس عملی انتخابی را انتخاب نمایند. در جدول زیر می توانید لیست رشته های دروس مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی را مشاهده کنید.

رشته تربیت بدنی,تربیت بدنی
رشته تربیت بدنی در دانشگاه

دروس رشته تربیت بدنی :
دروس پایه:
آناتومی انسانی، فیزیولوژی انسانی، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، ریاضیات پایه و مقدمات آمار، کمکهای اولیه، زیست شناسی.

دروس اصلی:
اصول فلسفه آموزش و پرورش، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، روانشناسی کودکی و نوجوانی، روانشناسی تربیتی، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، سنجش و اندازه گیری، تولید و کاربرد مواد آموزشی، روشها و فنون تدریس، مدیریت آموزشی.

دروس تخصصی:
اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ تربیت بدنی، تغذیه و ورزش، آسیب شناسی ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمانهای ورزشی ، مدیریت و طرز اجرای مسابقات، زبان اختصاصی، حرکت شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، تربیت بدنی و ورزش معلولین، مقدمات بیومکانیک ورزشی، مبانی روانی و اجتماعی، تربیت بدنی، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی ، ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون.

طبقه بندی موضوعی
۱۰ دی۱۱:۲۱

بررسی علل پیشرفت کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمدی برخوردار هستند . جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری کند، بدون شک از رشد بیشتری در آینده برخوردار خواهد شد. چون سرمایه انسانی که در نتیجه ی آموزش حاصل می شود ،از مهم ترین عوامل توسعه جوامع به شمار می آیند.

 

فرآیندهای آموزشی علاوه بر اینکه سبب پرورش نیروهای علمی و متخصص می شود اگر از بسترهای استاندارد و مناسبی برخوردار باشند ،نیروهایی را به جامعه تحویل خواهند داد که علاوه بر اینکه از فضیلت های اخلاقی برخوردار هستند ، درک و فهم بالایی نیز نسبت به مسائل سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه ی خود دارند.

 

انسان ها عوامل فعال و فکری جوامع می باشند وبی شک مهمترین دورانی که این سرمایه های ملی را پرورش می دهد، دوران مدرسه است که بعدها خروجی فرآیندهای آموزشی، به جامعه و دستگاه های اجرایی وارد می شوند و ضمن قرار گیری در مقام تصمیم سازی و تصمیم گیری بر مسائل جامعه و کشور تاثیر گذار خواهند بود.

 

فارغ التحصیلان آموزش دیده برای اینکه بتوانند وظایف محول شده ی خود را به خوبی انجام دهند، نیاز دارند تا از آموزش های مطابق با استاندارهای ملی و بین المللی برخوردار شوند.تا هم بتوانند در زندگی خانوادگی خود موفق عمل کنند و هم در زندگی اجتماعی فرد موثری باشند. این نیروها می توانند در کنار اشتغال در دستگاه ها یا سازمان ها و یا کسب و کارهای غیردولتی ، سازمان های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را متراکم می سازندو توسعه ی ملی را به جلو ببرند. به وضوح کشوری که نتواند مهارت ها و دانش مردمش را توسعه دهد به نحو مؤثری به بهره برداری برساند، قادر نخواهد بود توسعه را در کشور به پیش ببرد.

 

یکی از فاکتورهای مورد نیاز در رشد ،واقع بینی و قرار گرفتن در مسیر توسعه در جوامع ،آموزش های سیاسی است که بیشتر اوقات در کلاس های درس مغفول می مانند و این درحالی است که جای خالی چنین آموزش هایی سبب ناآگاهی و درک نادرست دانش آموزان از تحولات سیاسی موجود در جامعه می شود . دانش آموزانی که تحت آموزش های سیاسی قرار نگیرند بعضا نمی توانند وقایع جوامع خود را تحلیل کنند ووقتی به سن رای دادن می رسند ،ممکن است دست به انتخاب نادرست زده و در انجام تکلیف سیاسی خویش مرتکب اشتباه شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش نیز تربیت سیاسی را در کنار تربیت اعتقادی ، اخلاقی، اجتماعی و تربیت زیبا‌شناختی، تربیت بدنی ، تندرستی و تربیت علمی جزو شاخص های مورد نظر در برنامه‌های تدوین شده سند تحول آموزش و پرورش می داند ، وی در همین راستا اعلام می دارد که باید به شوراهای دانش آموزی در مدرسه، منطقه و استان که ماحصل آنها تشکیل مجلس دانش‌آموزی است، توجه ویژه ای شود تا سلسله مراتب حضور دانش آموزان در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حفظ شده و دانش آموزان از این طریق ضمن تربیت سیاسی و اجتماعی ، درک متقابل ، سعه ی صدر ، دموکراسی، قدرت تحمل مخالف ، به رسمیت شناختن حقوق دیگران ،تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه ی سیاست و جامعه را تمرین کنند.

 

از این رو لزوم پرداختن صحیح به این نوع تربیت در مدارس و کلاس های درس به عنوان یکی از اصلی ترین مبانی ورود نوجوانان و جوانان دانش آموز به عرصه ی اظهار نظرو فعالیت های مهم در کشور به چشم می خورد و با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری لزوم این امر بیشتر احساس می شود. در عین حال باید دانش آموزان دبیرستانی را که برای اولین بار امکان شرکت در دهمین دوره ی  انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیدا می کنند ، ضمن دادن آگاهی های لازم ،برای حضور در عرصه ی انتخابات تشویق کرد

بهروز غلام پور | ۱۰ دی ۹۸ ، ۱۱:۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی